Nu har jag varit på det nya jobbet i snart en månad. Jag jobbar i en stabb på ca 20 personer

Hör och häpna- denna vecka har ytterligare en kvinna börjat på stabben. Och hon heter PRECIS som jag i förnamn. Och mitt namn är sällsynt. Det må låta befängt, men det känns oerhört illa att vara tvungen att dela sitt namn med någon.

Tillägas bör att jag uner min uppväxt i ett annat land hela tiden fått heta mitt efternamn i klassen, eftersom det fanns 4 personer som hette samma som jag- i det landet är namnet vanligt. Och mitt efternamn hatar jag- svårstavat och långt.

Sedan jag flyttat hit har jag varit lycklig eftersom jag kunde kalla mig för mitt förnamn och alla visste direkt vem man pratade om. På mitt gamla jobb var jag cen enda som hette som jag hette, och jag hade förnamn@firmanamn.com som e-mailadress.

NU FAAAN MÅSTE JAG HETA MITT EFTERNAMN IGEN. Och jag HATAR detta så jävla mycket.

Jävla skit, allting är förstört nu.