När jag väl bestämmer mig för något finns det inget som kan stoppa mig från att göra det jag bestämt mig för (tills jag tröttnar och blir besatt av något annat ;))

Nu har jag ägglossningstest en masse och testat för ägglossning varje dag de senaste fem dagarna. Min menscykel varierar från 26 till 30 dagar så det borde inte vara någon rocket science att lista ut NÄR ägglossning sker OM den sker. Idag är det dag 15 i menscykeln och hittills är det ingen ägglossning. Spännande. Nu har jag precis testat på toan på jobbet och ÄL lyser med sin frånvaro.

Intressant…

Jag kommer att fortsätta testa i några dagar till:

  • Det verkar otroligt osannolikt att jag inte har ÄL alls eftersom jag har och alltid haft  regelbunden mens
  • Kanske är det så att jag har kort ”lutealfas”, alltså avståndet mellan ÄL och mens?
  • Kan det vara en av de cyklerna då ÄL uteblir? Ett par gånger per år har man ju en ”tom” cykel

Eftersom jag inte är besatt av att bli gravid känns det lugnt. Läkartiden är ju bokad och jag kommer att kunna observera ytterligare en menscykel innan jag ska dit. Hoppas jag inte har mens då, hade varit jävla f*ttigt att behöva boka om och vete fan när de har en annan tid?!