Sådärja, mitt AMH- värde ligger tydligen på 2,4. Är det bra eller dåligt?

Efter en hel del research på nätet idag är slutsatserna som följande:

  • Rent krasst ligger 2,4 precis på gränsen mellan bra och dåligt, på den goda sidan dock
  • För min ålder är det under eller långt under snittvärdet. (Jag misstänker att det beror på att en del av vänster äggstock åkte ut tillsammans med äggledaren och cystan för tio år sen. Mamma och mormor gick in i klimakteriet vid 50-52 så ingen historik av tidigt klimakterium eller nåt där inte)

Sammanfattar min research här: mitt resultat är markerat i gult.

Min läkare tyckte (på mail) att det är ett jättebra resultat. Tja, det beror ju på hur man ser på det. Läkaren vill uppenbarligen göra allt för att vi ska komma in i IVF-kön så sent som möjligt- trots att jag ju inte blir gravid och inte blivit det på 8 månader.

Jag ska prata med en annan gynekolog som är en god vän men ska flytta utomlands snart tyvärr.

Mannens spermaprovresultat kommer nästa v! MAnnen är nervös. Såklart!