Men allvarligt, måste man verkligen åka till typ Sundsvall för att få träffa en vanlig jäkla gynekolog tidigare än om några månader?!??

Det jag säger när jag ringer är att jag vill få träfa en gynekolog för att diskutera några kompletterande blodprover i en fertilitetsutredning- då min läkare inte lät mig göra alla blodprover som ingår i en standardutredning för att jag är ”för ung”.

Jag har pratat med Sophiahemmet (lediga tider i augusti), UltraGyn (slutet av maj), CityGyn (maj) och till slut, efter mycket trugande och nästan teaterutspel inför sköterskan som sa att de ”inte tar emot nybesök” fick jag en tid hos Läkargruppen Victoria den 24 april. Har telefontid hos Octaviakliniken i eftermiddag men jag misstänker att de inte har lediga tider tidigare än den 24 april.

SHOOT ME!!! Det är helt galet att det är så långa väntetider, även när man vill betala fullt pris själv. Holy crap. Aja, nu är det senast den 24 april som gäller och jag hoppas att den kvinnliga (för en gångs skull) läkaren är vettig och tar mig på allvar.

Jag hoppas ju såklart att det verkligen inte är något fel även när jag gör fler prover (ex. TSH) och att det bara är lägre odds för att endast en äggledare finns. Men som jag redan sagt, jag vill ha uteslutit ev. hormonhinder som kan ha missats i min ofullständiga utredning.

Det värsta hade varit om vi kommit till IVF och DÅ upptäckt att ”ojsan, er läkare borde ha upptäckt och åtgärdat detta för ett år sen- ni hade kunnat bli gravida under väntetiden då”. Då hade jag varit riktigt förbannad.

Det är mycket grejer som hände ri vår…