Jag har alltid sparat mycket, oavsett hur mycket inkomst jag haft, och jag kommer att fortsätta med det. Det jag sparat har jag köpt flera bstadsrätter för. Jag har aldrig haft ekonommisk hjälp av några släktingar- jag har knappast några, och de få jag har har inget att ge. Jag har inte sparat och kommer inte att spara något privat till pensionen utan det får räcka med allmän pension och tjänstepension som arbetsgivaren betalar. Jag tror inte på pensionssysteet och på att det kommer att se ut som det gör om 40 år. Jag vet inte om jag lever så länge eller om jag är frisk då. Jag vill inte kasta pengarna i sjön och jag har idag inga arvingar att lämna pensionepengar till.

Min strategi är att istället investera i mina bostäder, sälja bostadsrätten(r)/huset innan pension och flytta till hyresrätt. Vid behov överföra förmogenheten utomlands där den inte synt, och på så sätt garantera en tryggad försörjning med bostadsbidrag och allt vad som kan komma att finnas, och inte finnas, om 40 år.

För detta ändamål står jag sedan fem år tillbaka i flera bostadsköer. Så kötiden, när den kommer att behöva användas, lär räcka för att få viken hyresrätt det än må vara, och hur få hyresrätter än blir framöver.

Någon nytta ska man ha av allmännyttan och staten när man projsar så mycket skatt. Så här är min strategi. Rätt eller fel- tiden lär utvisa ;))