…och inte verkar det vara något slut på kylan än. Jag känner verkligen att jag måste ladda batterierna nu och det är två veckor till påsk nu. Mannen och jag har inga planer. Min mamma är bortrest och mer familj än så har vi inte här, samtidigt som vi inte orkar åka i flera timmar till mannens släkt… Vi sta ta det lugnt och bara vara. Mannen ska vara ledig påskveckan och veckan efter påsk- vintern har tagit hårt på honom och han måste också ladda batterierna innan flytten i mitten av maj, när vi sätter livet på paus i några månader. Vi ska ju bo lite inneboende, med eget kök och badrum, men ändå inte helt för oss själva eftersom det är mammas särbo vi kommer att bo hos.

Det kanske är lika bra att jag inte blivit gravid so far. Tänk, allt det som pågår plus illamående och krämpor på det? Hur överlever man?? Vi har ju fått en bekräftelse på IVF-remissen och skickat iväg den infoblanketten man skulle fylla i. Jag har en läkartid den 24 april.

Hur mycket orkar man…