Jag har märkt att jag har känt mig fruktansvärt understimulerad på jobbet de senaste… två månaderna. Jo, det finns saker att göra men det är inte ”rätt” saker om man säger så. I och med omorganisationen i höstas förändrades mitt ansvarsområde något samtidigt som jag rott i land två stora projekt. Utan att några nya utmaningar tillkommit. Chefen är som sagt väldigt nöjd med min prestation och vet mycket väl om att jag vill ha ett nytt utmanande projekt eller liknande, dock finns det inget sådant i verksamheten just nu, och det kan jag också se. Det är Business as Usual.

Om jag ska vara helt ärligt hade jag stundtals kunnat sköta mitt jobb på halvtid med lika bra resultat.

Samtidigt vill chefen nominera mig till ett internt talangprogram i år, så det är inte läga att röra på mig internt än. Externa rörelser är inte aktuella förrän till jul etersom vi flyttar i höst och en fastanställning är självklart ett argument vid bankförhandlingar. Där jag är idag är dessutom ett riktigt bra ställe att vara gravid och föräldraledig på (om det skulle bli aktuellt- tack vare IVF i höst hoppas jag- inom det närmaste året) även om jag inte skulle ta mer än någon månad.

Jag måste helt enkelt göra det bästa av situationen här och nu där jag är idag. Motivera mig själv. Ja spännande, not. Ska fundera på hur det ska gå till…

Slutgnällt för idag  =)