Midsommarveckans måndag. Två fullsmockade dagar och två lugna. Har redan börjat komma in i semesterunderstimuleringsfasen (oj, långt ord!). Har det varje sommar och får bokstavligen inget gjort. De dagarna jag har inga möten och inget akut att lösa kan jag ha under en timmes effektiv arbetstid. Resten av tiden går till ingenting. Nån som känner igen sig?
Nästa vecka börjar folk droppa av på semestern.
Jag kommer att vara ensam på min avdelning under i princip hela juli, så planen är att jobba hemifrån dessa veckor, dyka upp på jobbet ca 1g/v när min fysiska närvaro ev. krävs.
Givetvis finns det inte jobb för 8 timmar per dag när alla är på semester, och i år passar det ypperligt att jag har tillgång till bil och gräsmatta.

Appen säger att det är v12+0 idag. Jahapp. En vecka kvar till KUB och min midja är lite mer flytande nu. Jag ser ut som folk gör mest, för jag har en ovanligt tydlig midja normalt.
Annars syns det inget än som tur är, är dock svullen på kvällarna.

Funderar på när jag ska berätta för chefen… Hon är bra, mogen och klok, och kan hålla tyst. Funderar på att maila henne precis innan hennes semester, berätta om hur jag tänkt med ledigheten och be att detta ska stanna mellan oss fram till slutet av augusti då jag är tillbaka från min semester.
Vi har en jävla konferens där jag tidigare tackat ja till att hålla föredrag på, då kommer folk att stirra och ställa frågor, fy fan!

Nä, nu blir det möte.