Och det är ett gott tecken. Hoppas kontoret är lika tomt som jag hoppas, så att min plan att jobba hemifrån resten av veckan håller. Har en del uppdateringar att göra i en policy, och jag har redan varit tvungen att skjuta fram detta pga att andra oplanerade saker kom upp, bl.a pga kollegor som bara stack utan att överlämna eller som överlämnade en ”liten grej” som plötsligt visade sig ta en hel arbetsdag att göra pga bristande underlag. Jag vill inte sätta våra kunder i klistret- de skiter i vem som gjort fel- så där sitter man ibland. Ska ta upp detta med chefen när hon är tillbaka från sin semester, vi behöver diskutera hur vi ska hantera detta inom gruppen framöver.

Idag skulle jag ta på mig en blus som iofs alltid varit rätt kroppsnära. Nu såg den ut som korvskinn så den åkte in på en hylla längst upp, nästa gång vi ses blir nästa sommar…
Nu börjar det märkas på riktigt att något är på g i kroppen. Midjan är svår att hitta och på kvällen är jag rejält svullen från revbenen neråt, dock ingen kula. Det ser ut som att jag lagt på ett par tre kilo på magen. Jag gillar inte alls hur jag ser ut. Igår var vi till en strand i närheten och jag badade i ett linne ovanpå bikinin, helt onödigt jag vet, men jag känner mig obekväm med min kropp, förändringarna ser ju mest jag själv så länge.
Mannen är inne i en träningsfas just nu och springer dagligen, blir smalare vilket är hans plan. Bra för honom! Jag är väldigt stolt såklart över min målmedvetna man. Hoppas jag är lika uthållig där i vinter när jag ska bli av med det jag lagt på mig…
Det känns lite som att vara 11 igen när man börjat få tuttar och man trodde att hela världen stirrade ;)) Hoppas det känns bättre med kroppen framöver. Jag försöker att tänka att det är en övergående fas jag går igenom, det är ett halvår kvar och att jag sedan får makten över mitt utseende igen.