Idag är det första arbetsdag efter semestern för många av mina kollegor och det gäller att kamouflera mig väl. Snart går det inte att dölja att jag lagt på mig, om inte jag börjar ha sopsäck på mig förstås.
Jag letade efter en passande kjol och den enda som inte blir alldeles för kort (måste dra upp för att få plats alls) sitter som ett korvskinn. Det fick bli den ändå.

image

Jag ångrar mig redan nu på t- banan för att det är fan inte skönt när det sitter åt i värmen.
Jag har en kjol med ”mudd” men den är alldeles för varm än. Får bli rea efter jobbet idag.

Kl 13 är det RUL och mannen ska med. Jag har ju sett inneboende på UL utomlands för tio dagar sen så jag hoppas allt är lika bra där inne. Ska be om extrakoll på fostrets njurar, allt var bra sist även om läkaren sa att njurbäcken var marginellt större än vanligt, dock inom normen och tydligen vanligt hos pojkar i mitten av graviditeten..
Ska även begära remiss till njurläkare för min egna högra njure som har ett förstorat njurbäcken vilket kan leda till infektion, smärta och i värsta fall dränage. Nej tack jag vill slippa, och för det behöver jag regelbundna urinprover för att börja behandla ev. infektion direkt innan det är för sent…

Annars rullar det på, fem dagar till semestern 😉