Fick reda på att en kollega i en annan del av min organisation blivit nominerad till det där talangprogrammet som min chef skulle nominera mig till (men lät bli efter att hon fick reda på att jag skulle få barn- för hon antar att jag inte är redo att ta en chefsposition då- och för att hon inte kände att jag hade lika stort engagemang i den del av min roll som jag är tvungen att ha sedan ett halvår, utan att ha rätt förutsättningar)

Kollegan är lika gammal och jag kan inte avgöra hur duktig hen är eftersom vi inte jobbat så mycket tillsammans. Men hen har varit här lika länge som jag varit här förra året, då min chef var helt lyrisk över min prestation (i min då ursprungsroll) men tyckte att jag varit här ”lite för kort tid”, så vi skulle vänta till i år.

Jag känner mig verkligen snuvad på konfekten och JA jag känner mig ganska bitter. Jag har varit så tydlig med chefen med vad jag vill (utvecklas, utmanas och växa) och hon är så nöjd med min prestation när jag jobbar i min ursprungsroll som jag får mindre och mindre av eftersom det blivit färre projekt inom mitt breda kompetensområde.

Jag vet att omständigheterna givetvis förändras hela tiden och att min chef inte kan trolla fram utmanande arbetsuppgifter om få sådana finns, men nu känner jag att istället för 80% utmaningar och 20% rutin så blir det 80% rutin och 20% utmaningar, vilket är helt fel. Då dör jag inombords.

På mitt gamla jobb fick jag byta chef varje år pga omorganisationer och att firman växte. Jag fick många bra utmaningar men klimatet och kulturen var ohållbar. Här hoppades jag på att få en mer stabil tillaro och utvecklas inom mitt område och lära mig av andra, men… Klimatet är bra, men var är utmaningarna? Är det otur? Vad gör jag för fel? Jag vill få cred och uppskattning för det jag gör, och inte med ord utan med hård valuta i form av befordran.

Jag vill slippa vara bitter utan att behöva nöja mig med det jag får. Jag måste tänka ut en strategi…

Men nu sitter jag fast och på tjocken och kan inte söka mig vidare förrän i april typ. Om inte min tjänst plötsligt blir superintressant i den kommande omorganisationen.

Blir att tröstäta choklad igen som jag gjorde i våras…