Okej, nu har jag mailat en psykolog som min MVC samarbetar med och jag vill träffa honom för att prata om mina nojor och ångest.

Jag har egentligen fundreat på att göra detta i flera år. Men eftersom det är mycket berg- och dalbana i mitt liv har det alltid kännts ”för bra” när jag funderat på att gå och prata med någon. Mina ”dalar” är för korta (än om djupa), jag kan må dåligt och ha ångest och hata allt i två dagar, och sen må jättebra i två veckor eller månader. Så det blev liksom aldrig av. Dessutom vill jag inte att det ska vara en massa journaler kring mina vårdkontakter- sånt blir man aldrig av med- så det känns bra att gå privat och slippa detta. 900 spänn för 45 min, holy crap!

Jag vill få verktyg för att hantera ångesten, bitterheten och irritationen, och jag käkar gärna piller om det är vad som behövs för att slippa må dåligt och älta.

Stackars min underbara Man som fått stå ut med all den ångest jag hällt över honom i snart 5 år.

Sen har jag bokat nån van vattengympa för gravida, 5 tillfällen med start i mitten av oktober, och en föreläsning om hur man ska sköta om ett nyfött barn för mig och Mannen i slutet av november.

Känner mig lite duktig…