Och det är väl naturens sätt att lura kvinnan till att se fram emot förlossningen ;))

Lite gnäll.

Jag mår ju bra generellt och det gör inte ont nånstans (okej, det är inte skönt att ta sig upp på morgonen, är stel som en pinne) men det KRYPER i hela kroppen, ingen kroppsställning är bekväm. Det liksom trycker, kliar, skär in överallt. Det krafsas rån insidan. Det mest otäcka är att jag ibland inte får någon luft- lungorna är väl såpass ihoptryckta att syret inte räcker till.

Det är ju väldigt milda besvär jämfört med det som många andra upplever, men även dem hade jag hemskt gärna klarat mig utan. Det är liksom inte bekvämt nånstans.

Nu har jag räknat hur många dagar jag egentligen har kvar på jobbet.

  • Imorgon måste jag till jobbet, har en del möten. På fredag tänker jag jobba hemifrån.
  • Nästa vecka kan jag komma in senare på måndag och onsdag, jobba hemma på fredag
  • Min sista fysiska dag på jobbet blir nog måndag den 16e. Den 17e är det inskrivning och den 18e har jag ett möte på förmiddagen- kommer att vara med i telefon

Det är två veckor kvar…. Hjälp!!