Efter de senaste dagarnas kast mellan hopp och förtvivlan känns det lite lugnare nu. Idag är det inskrivning, på torsdag är det snitt.

Igår var det ett första möte med den nya avdelningen. Rörigt och det verkar som att den där ”vikarien” ändå kommer att vara på den nya avdelningen i mitt ställe, eftersom han också var med på mötet.
Hade varit bra om någon talat om det för mig, det var oklart sist. Jag tycker fortfarande att det är galet att en person som varken är kvalificerad eller intresserad av att vara i min roll på en avdelning som börjar sin existens i januari,ska ”vikariera” för mig. Men det får chefen hantera, jag ska berätta för honom vilka ansvarsområden jag är intresserad av att ha from april utan hänsyn till vikariens kompetens och intressen.

Chefen och jag ska ha ett uppföljningsmöte imorgon, precis som chefen ska ha det med mina tre nya kollegor.