Jag ska få träffa läkare för att få hjälp med mina sömnproblem. Såhär i juletid är allting stängt och det är akuten vi blivit hänvisade till av barnmorskan…

Kan varken somna eller somna om, dag som natt. Helt slut fysiskt men på helspänn mentalt, tankarna snurrar och det enda som funkar är lugn musik i hörlurarna, men även då tar det 1-2 timmar att somna. Och sen vaknar barnet eller så vaknar jag för att gå på toa eller så vaknar jag av nån annan anledning ett par timmar senare. Det blir inte mer än 4 timmars sömn per natt, och då upphackat…

Mannen tar barnet men barnet verkar gilla mig mer så jag får ofta kliva in även när det inte är ”min tur”. Det gör inget. För att jag är vaken ändå. Även när barnet precis ätit och jag vet att det kommer att sova i ca 3h from nu…

Vi har testat att sova i olika rum beroende på vem som tar nattpasset, men både jag och Mannen känner att vi inte klarar av att vara utan varandra… Så i natt sov vi tillsammans ändå och jag sov mycket bättre (när jag väl somnat).

Hoppas jag kan få hjälp och medicin idag…
Psykakuten nästa?
Kommer det att bli bättre innan vi bryter ihop? Känns patetiskt att det är såhär efter en enda vecka, men så är det…