Tills min föräldraledighet äntligen är slut och jag ska till jobbet.
Nu har jag varit ”ledig” på egen hand i tre dagar.

Måndagen var fruktansvärd. Jag mådde riktigt dåligt och med allt skrik och bök började jag fundera på att flytta och börja ett nytt liv på egen hand. Seriöst.
Tisdagen var riktigt lugn. Barnet var go o fin, inget skrik fram till 21 på kvällen då han höll på att skrika och böka i tre timmar. Han är inte otröstlig längre, men börjar skrika så fort man slutar vagga i famnen. Jag somnade när han lugnade sig 00.30. Vid 02 vaknade jag av en fruktansvärd huvudvärk. Jag som aldrig har huvudvärk. Jag blev riktigt rädd. Sömnbristen håller på att ta knäcken på mig. Jag väckte mannen och panikåt en värktablett. Jag trodde jag skulle bli galen… Sprang till gästrummet och la mig och fick sova i 3 timmar… Vid 6 tog jag över när Mannen skulle till jobbet. Slumrade till och från till 10, inte mycket sömn men vila.

Varje natt är en mardröm…

Men idag var jag med på ett telefonmöte på jobbet, min nya grupps första möte efter jullovet. Det kändes bra. Lite vuxentid…