Jag hatar egentligen ordet mammaledig. Tycker att det ligger alltför mycket könsroller, stereotyper och förväntningar i det.
Idag bjuder jag dock på det och jag har varit sådär stereotypt mammaledig. Varit på sjukhuset med Barnet först där det konstaterades att hans njurar är helt friska (minns ni det där förstorade njurbäckenet på RUL).
Efter det handlade jag på halva rea priset. Helt oförskämt med barnvagn som jag drog i alla trånga butiker. Halva rea priset är min melodi, handlar aldrig till fullt pris. Blev ett par läderboots för 250 spänn på Åhléns och en jacka för 100 spänn på JC. Ordinarie pris hade varit 1700 för allt 😉

Nutramigen (ersättning som är fri från komjölkprotein) som Monica tipsat om är inköpt. Vi testar allt som överhuvudtaget kan hjälpa helt enkelt.
Han sov bättre i natt MEN när han väl åt vid 01 och 04 så skrek han i trekvart efteråt. Och han brukar alltså inte skrika på nätterna (dock knorra och vakna och vilja ha mat ofta. Skrika brukar han göra mellan 21 och 00. Inte tre timmar i rad men typ en, lätt)
Så idag ska den nya ersättningen testas. Hoppas han tar den, så vidrigt äcklig som den sägs vara…

Solen skiner men jag är sjukt trött trots en Red Bull. Nu ska jag äta något och försöka sova i en timme, om lilla monstret nådigt tillåter det.

På måndag kommer äntligen vår städhjälp. Det är ju tur att det är mörkt så länge på dagarna så skiten inte syns 😉 Det har inte funnits varken tid eller ork för basic kökshygien och dammsugning den senaste månaden…