Nu har han fått Nutramigen i ett dygn. För första gången sedan han föddes typ, har han inte haft en skrikattack på kvällen/ natten. Ingen alls. MEN han vägrar nästan äta stinksörjan! Det blir en halv tesked socker… Han tar flaskan, stillar värsta hungern, skriker av hunger. En ond cirkel.

Att han varit en ängel igår kan ha berott på:
– Slumpen
– Att han ätit för lite så att hans mage klarade av att hantera maten
– Att han äter den äckliga maten långsamt vilket gör att han inte sväljer lika mycket luft som när han glupskt åt upp den gamla ersättningen/ bröstmjölken
– Att han faktiskt är känslig för komjölkprotein

Natten blev dock inte så mycket bättre eftersom han som vanligt ville äta vid 00, 02, 04, 06. Det är nog tom värre eftersom han inte äter lika mkt= blir hungrig fortare. Dessutom tar det längre tid att få i honom maten= sömnluckan äts upp av ättiden.
Jag är som vanligt helt förstörd.
MEN i natt efter 02- matningen somnade han så fort och så djupt att jag kunde lägga honom i hans säng- och han sov vidare! Det har ALDRIG gått förut.

Men hur ska vi få i honom maten?? OM det nu är så att det är just komjölkproteinet som ÄR lösningen?? Att ge massa socker är inget alternativ! Att mata varje timme för att han inte äter sig mätt (pga den äckliga smaken) är inget alternativ. Att låta honom äta mindre är inget alternativ.

Hjälp…

Nu tog mannen med barnet och drog iväg med en vän, så att jag får egentid. Det är tyst, lugnt och alldeles underbart. Jag hoppas de håller sig borta länge. Jag ska gå och försöka sova en timme nu…

Undrar hur kvällen blir…