Piss.

Utom det där roliga uppdraget som jag fått första veckan på jobbet har jag fått två andra uppgifter som egentligen är av administrativ karaktär där man verifierar en massa data i Excel. Det är fine när det händer då och då såklart, som en DEL av arbetet när jag själv äger de projekt som listarbetet ingår i.

Idag kom chefen med ytterligare en listgrej, där jag med rätt kort varsel ska ta fram en massa data som finns hos andra enheter (hmm, vilka då?) och förbereda något slags underlag på ett område som jag har ytterst vag uppfattning om.

– Jag avskyr att agera siffer-/ data-/ underlagssamlare utan att addera något värde
– Jag gillar inte att få den här typen av uppgifter utan förvarning och med kort varsel. När jag själv inte had nödvändig data och de som har data dröjer med att ge den/ ger fel data/ krånglar, är det ändå jag som får skit. Dessutom föredrar jag att planera min egen tid med längre framförhållning. Jag kommer inte att jobba över för att täcka upp för någon annans dåliga planering.

Chefen nämnde för några dagar sedan att vi alla i gruppen skulle ha ett uppstartsmöte/ utvecklingssamtal snart, och det hoppas jag verkligen.

Idag lunchar jag med en gammal kollega vars kontor flyttat till ett hus i närheten, så vi får tänka över det där tillsammans. Vi brukar prata karriär och hon är ochså en nybliven mamma som inte tar någon skit.