Idag är det dags för ”målsamtalet” och jag är mycket nyfiken på vad min chef har att säga, och om han funderat på vad mina ansvarsområden ska vara. Vi har pratat om GRUPPENS uppdrag övergripande innan jag tackade ja till tjänsten i december. Efter att jag tackade ja till tjänsten hade vi ett gruppmöte där ansvarsområden per person blev definierade övergripande, och där gick det inte riktigt att utläsa något konkret då hela företaget hade en ny organisation- allt var rörigt.
Och nu ser jag att mina påtänkta ”ansvarsområden”:
– Hittils bara varit arbetsuppgifter
– Är definitivt inget man behöver göra på heltid. Och hade de varit det hade jag aldrig tagit jobbet

Jag vill helst arbeta med ett större projekt (säg 75%) alternativt två lite mindre (ca 40%+40% eller något) plus ha max 25% andra uppgifter. Är de 75% utvecklande så är det helt ok om 25% är skittråkiga. Då kan jag se till att göra dessa tråkiga uppgifter så effektivt att de inte tar med än 10% istället, så jag kan ha annat för mig resterande 15%.

Jag har märkt en förändring sedan jag börjat jobba efter f-ledigheten: jag är mycket mer kräsen med vilka arbetsuppgifter som jag tycker är intressanta nog att komma till jobbet för. Jag jobbar inte för att få slippa vara hemma (jämför med januari-februari då jag hellre hade städat utedass än varit hemma själv) utan för att jag är en bättre människa och förälder när jag fått mental stimulans och känner att jag är på väg någonstans karriärmässigt.

Återkommer med en rapport.