I helgen genomförde vi det galna projektet ”bilresa och camping med spädbarn”. Jag var livrädd för att det skulle bli ett helvete, men det fungerade oväntat bra.
Varje år tar vi en resa på valborg-helgen, oftast en bilresa i Mälardalen med övernattning i en stuga på camping, och i år var inget undantag. Rullade iväg efter frukostpasset i lördags, körde lugnt medan Barnet sov, stannade, matade och åt i Enköping under vakenpasset, körde vidare och tittade på forntidsminnen och sedan på en outlet medan Baenet sov (klickade babyskydd på chassit), matade och åkte vidare till ett par goda vänner i Örebro där vi stannade en bra stund och fikade. Kom till campingen, fixade med reseräng i stugan och la Barnet vid 20. Tog varsin öl och pizza på altanen och la oss sedan. Barnet sov hela natten men det gjorde inte jag… Hade skitsvårt att somna, hann bli kissnödig två gånger, låg och slumrade resten av natten. Skit. Var som en zombie igår… Barnet var hur glatt som helst. Rullade vidare, handlade i fyndtältet på Vingåker outlet, åt lunch vid Gripsholms slott och var hemma vid 16.30.

La mig tidigare igår men lik förbannat kunde jag inte somna förrän vid 22-tiden tror jag. Sov dock bra sen till 4 o somnade till och med om sen. Vaknade innan väckarklockan men låg en stund och drog mig. Hoppas hoppas hoppas min sömn blir bättre. Hur patetiskt är inte det att inte kunna sova trots att Barnet sover bra. Måste låta som en hånfull dröm för andra spädbarnsföräldrar. Skulle inte förvåna mig om jag började sova bra precis innan Barnet började få tänder eller gick in i nån annan jävlig fas så att jag skulle bli väckt på natten igen. Förmodligen lagom till semestern…
Nä jag ska inte måla fan på väggen nu.

På fredag em ska jag till London med min mamma, en natt bara, och kommer tillbaka sent på lördag. Får sova på planet 😉

Till skillnad från tidigare sover jag sämre nu när jag druckit på kvällen. Dricker jag vin blir jag yr, dricker jag öl blir jag sjukt kissnödig. Fan, blir att dricka vid lunch framöver, haha!