Det har inte varit många timmars sömn i helgen! På fredagen åkte jag och mamma på vår shopping-tripp till London, och planet var försenat 1 timme. Så det blev rätt stressigt att hinna med det vi tänkt innan stängningsdags, och vi och somnade vid 1 svensk tid efter att ha hunnit med Paperchase, TK Maxx och Primark. På lördagen blev det Oxford Street (tja, hälften av den hann vi med) och jag inser att jag har spenderat för mycket pengar… Är inne i någon konstig period då jag tror att jag måste passa på att handla när jag väl får möjlighet. Som om möjligheten kommer att försvinna. Ungefär som jag omedvetet tror att varje natt kan bli en sista natt Barnet sover hela natten, och sen komer tänder etc…

Resan blev lite stressig men underbar. Planet var sent även på väg hem så jag var hemma strax innan midnatt. Missade hela Eurovision. Fan. Upp igen strax efter kl 6…

Igår natt sov jag nog 8 timmar med ett toabesök, godkänt men jag är så jäkla trött ändå. Idag blev det väl 7 timar eller något… Det är svårt att somna om när jag vaknar vid 4…

Jag är så tacksam att min man är den han är och att vi återigen är lika kapabla att ta hand om Barnet. På vissa områden vet han mer nu, eftersom han är ju hemma med honom hela veckan. Igår morse började Barnet gny en halvrumme innan det är dags att gå upp, och vill inte sluta. Ramsan funkade inte, så det var något annat. Mannen gick in, gjorde något och gick ut, Barnet tystnade och man kunde höra hur han sög på sin tumme innan han somnade om igen. Det visade sig att Barnet hade en prutt som han inte kunde få ut, och det räckte att trycka lite på magen för att det skulle bli ”som en ketchupflaska”, han kom till ro och somnade om. Jag hade inte en aning om att det kunde ha varit anledningen till gnäll, men nu vet jag 😉

På jobbet har jag med lite kreativitet något att göra under 4 timmar va 8 just nu. Chefen borde ha förstått. Men om jag säger rakt ut att jag inte har mycket på mitt bord, kommer jag att få fler listor att jobba med- nej tack. Jag tar det lugnt till september, sen får vi se om några intressanta projekt tillkommit. Under tiden jobbar jag på att damma av mitt nätverk, och det känns bra.