Jag överåt allt möjligt på buffélunchen igår och fick en sån där obehaglig tyngdkänsla i magen, ni vet, som när det liksom jäser. Sedan började det krampa på vänster sida, inte direkt smärtsamt men sjukt obehagligt, som om någon långsamt kramade ut tarmen.
Inte tjejmagen/ äggstockarna, den smärtan är annorlunda. Fick spykänslor men lyckades ta mig hem på egen hand, var nära att spy en gång men lyckades avleda det hela, tänk er att spy på ett fullt t-banetåg??

Vilade på kvällen, blev lite bättre. Innan läggdags kände jag att jag måste kräkas vilket jag tillät mig att göra. Drack mycket vatten för att kompensera för vätskeförlusten och sov rätt bra, även om jag kände av den dova smärtan när jag vaknade till några gånger.

Grejen är att jag har ett ekitviktigt chefsmöte idag. Egentligen är det min chefs ledningsgruppsmöte, men med den gamla chefen fick vi alltid dra vårt eget material på denna nivå, medan den nya chefen är betydligt mindre prestigelös och förutsatte att han skulle ta den presentation jag gjorde och dra den själv (jo, mitt namn finns på presentationens alla blad, men ändå). Jag sa att jag gärna är med om frågor kommer (han kan inte materialet lika bra), och han kunde inte motivera ett nej, så jag ska till mötet och träffa mina gamla bekanta chefen i ledningsgruppen.

På morgonen fanns smärtan kvar och jag tänkte vafaaan, jag FÅR verkligen inte missa mötet, så jag tog två alvedon och drog till jobbet.

Ska nog gå hem efter lunch när mötet är över…