Vem vill vara på jobbet idag? Inte jag. Tur att jag har en lunch med en gammal kollega på stan så vi får njuta ute ett tag.

Och i kväll ska maken och jag äta middag med ett kompispar i Gamla Stan. Min mama kommer att agera ”sömnvakt” åt Barnet, vilket i praktiken innebär att titta på TV eller dricka något kallt på balkongen medan vi är borta- lyx!

Igår fick Barnet sin 5-månadersspruta, stackarn. Hade lite feber på kvällen men var inte påverkad beteendemässigt, bara lite mer needy än vanligt. Sov dock som vanligt hela natten, så jag hoppas att febern går ner och han mår bra idag igen.

På söndag är det Mors dag. Verkar alltså gälla även mig i år, även om jag fortfarande inte kan riktigt fatta att jag är en mamma, jag är nog en ovanlig mamma, om inte annat. Men jag trivs fruktansvärt bra med att ha det som jag har det nu.

På jobbet har jag legat lågt och försökt att inte noja mig för mycket utan bara flytit med (utom det där ledningsgrupsmötet dit jag bjudit in mig själv med bra resultat). Hursom verkar det som att min chef har ett stort kontrollbehov och helst delegerar ”färdigtformulerade” uppdag, alltså när han redan bestämt vad som ska göras, när och HUR, och det som krävs är att utföra. Inte min melodi, jag föredrar att använda min hjärna och blir mer motiverad när jag på egen hand komit fram till vad som ska göras och när. Men jag ligger lågt med allt detta 4 veckor kvar till semester, varav 2 korta veckor. I höst utvärderar jag och agerar därefter. Chefen är en gammal politiker (varit politiskt engagerad på kommunalnivå) och det tillsammans med hans beteenden ger mig alla anledningar att tro att han är mer än väl medveten om sitt agerande och de makt/kontrollaspekter som finns på företaget.

Livet är faktiskt bra nu. Solen skiner, sommaren närmar sig, alla är friska, Maken är gullig, Barnet sover hela natten. Hoppas allt detta varar!