image

Jag som hoppades på att få slippa sjukhuset i många år igen…
Fick en lätt krampande ont i magen i måndags, till vänster om naveln, obehagligt men går absolut att stå ut med utan problem. Fick samma för första gången nån gång på försommaren, och ett par gånger sedan dess- brukar gå över över natten och jag trodde det var beroende på att jag överätit.
I tisdags var smärtan kvar, ibland lite stackare, ibland mildare. Tog en Ipren. Samma historia på onsdagen, men nu blev smärtan ihållande på kvällen och jag hade svårt att sova trots Ipren. Det var verkligen inte där äggstockarna sitter, men med mina tidigare cystor vågade jag inte längre chans utan vi åkte till akuten på torsdag kl 06. Nästan ingen väntetid, prover direkt och vid 9 kom läkaren. Hon frågade, klämde, kände, vände, undersökte och konstaterade att det INTE var gyn. Troligen tarmen som är irriterad för,ursäkta, trög avföring där nånstans högre upp. Fick Klyx som är en sorts lavemang. Blod- och urinprov såg bra ut så jag fick åka hem. På dagen hade jag ganska rejält ont men Ipren hjälpte hyfsat. På kvällen åkte vi till min kompisläkare som har en ultraljudsmaskin hemma (de ville inte göra ul på akuten), och han bekräftade att äggstockarna och allt såg bra ut. Lite hårt i tarmen men inga avvikelser u övrigt. Han kände och sa att det är tunntarmen. Så nu blir det fil och soppa för att få allt iordning, hoppas jag…
Jobbade hemifrån även idag, sov 7h utan uppvak på natten och tog mera Ipren på morgonen. Jag är fortfarande inte smärtfri men hoppas att det blir bra imorgon.

Vafan är det? Och när kommer nästa tillfälle? Har bokat tid på vc och detta ska utredas, läskigt!

Tur att mannens föräldrar är här på besök så vi slapp släpa med Barnet till sjukhuset… De är så gulliga. Stackars Man får agera värd, pappa och även man till en fru som ligger i sängen och är halvhandikappad…