Måndag fredag måndag fredag- vart tar veckorna vägen??
Idag ska mannen till London över helgen och jag är hemma själv med barnet. Det känns lite läskigt eftersom det var länge sen jag hade hela ansvaret två dygn på raken. Men det kommer givetvis att gå utmärkt. Det enda stora frågetecknet är hur jag ska få det att funka med babysim på söndagen när jag ska ta mig både dit och hem kommunalt och hålla reda på vagn, väskor, mat, badlakan osv. Hoppas att vagnen står kvar när jag är klar 😉

Det är SÅ mycket bättre på jobbet med den nya chefen, aka vår kollega under ordinarie chefens föräldraledighet. Hon tar ett större grepp och vi har nu tillsammans arbetat fram ett koncept för hela gruppen (istället för enstaka arbetsuppgifter som vi ofta haft hittills). Vi är redan överens om ett större projekt som jag kommer att leda och klimatet känns öppnare och sundare än någonsin. Bra start.

Jag ser fram emot tiden till jul men inte efteråt. Vi har inte fått besked om dagisplats än och det är typ 40 före oss i kön. I den bästa av världar hade jag velat att han skulle börja på dagis i april (lite äldre, mindre gyttja och mindre risk för sjukdom/vab), men det är inte realistiskt för någon av oss,  så planen är att han börjar i januari med korta dagar. Mannen och jag kan jobba kortare dagar i någon månad, kanske kan svärmor komma upp någon vecka och hjälpa till. Mina morföräldrar kommer nog på besök i vinter i några veckor och ha honom en dag i veckan. Det får lösa sig även om jag önskar att han var född på sommaren och kunde börja på dagis som ettåring i augusti.