Tredje dagen på jobbet som jag seriöst inte har ett piss att göra. Ett stort omstruktureringsprojekt för en jättestor del av koncernen ska påbörjas. Tidigare har det varit initiativ inom de olika funktionerna som ny slås ihop och byter fokus. Jag har varit inblandad i förstudien till Projektet den senaste månaden och det har varit stundtals intensivt. Nu ska nya strukturen sättas upp och jag har ingen aning vad jag kommer att få för plats i den- om någon. Först ska projektledarens och övriga högdjurs underhuggare få uppdrag såklart. Hade utvecklingssamtal med min chef i veckan, det har verkligen varit en formalitet. Mina gamla projekt har avslutets iom omorganisationen i somras, och vad som är framöver är det ingen som vet.

Jag gillar förändringar och att det händer saker, men jag gillar framför allt att veta vart man är påväg och vad min roll i det hela är. Jag är trött på att få excel-uppgifter med kort varsel där man ska ta fram underlag X och Y. Lite bitter och understimulerad nu.

Ett stort välkänt företag ringde och undrade om jag var intresserad av en tjänst. Hade en kort telefonintervju igår och jag har en del frågor- men det låter onekligen intressant. Om jag går vidare till en intervju kommer jag att ställa all de frågorna jag har för jag är kinkig 😉 Vår grupp på jobbet är tveklöst överbemannad, och jag önskar någon erbjöd mig en voluntary leave package på 12-18 månadslöner, då hade jag dragit direkt. På längre sikt finns det ingen framtid för mig här, det är en bransch i kris och det är bara besparingar i sikte. Det finns inget utrymme för att bygga och utveckla- och det vill jag.

Det enda bra är att jag har en väldigt bra flexibilitet och kan jobba hemma, gå tidigt etc etc. Det är onekligen ett krav på det nya jobb jag till slut kommer att ta, men jag vill ha förtroende, mandat och förutsägbarhet. Nu kan det vara helt dött i tre dagar och sedan är det en dag då man hinner varken kissa eller äta- för att någon ska ha något igår och kommer på ändrade förutsättningar as we speak.

Otroligt nog har sonen hållit sig frisk sedan dagisstart den 31 augusti. Förra veckan fick han vara hemma i 3 dagar, egentligen var han inte sjuk men det var något med ögonen, och hade vi kommit på ögonkreme mot ögoninfektion tidigare hade han förmodligen inte behövt vara hemma. Live and learn. Maken har däremot varit utslagen söndag- tisdag. Hög feber och andningsbesvär, stackars maken. Nu verkar han ha repat sig, även om han fortfarande är rätt ynklig.

Om en månad ska jag till London med en kompis, blir sååå kul, längtar verkligen!

Surt inlägg, blåää.