Jahapp, jag tror det är femte veckan som jag (och stora delar av vår grupp) har rent ut sagt väldigt lite att göra. Det projekt som jag varit en del av sedan i våras, påverkas av den nya transformationen. Det nya transformationsprojektet är i uppstartsfasen med utländska projektledare som jag inte känner. Min chef är endast intresserad av att positionera sig i det nya landskapet- han har haft fullt upp. Förrförra veckan, en kväll, bad han mig att vara en representant på en serie på 5 möten med potentiella konsultfirmor som ska stödja transformationen. Möten skulle äga rum dagen därpå. Jag bokade om andra saker och kunde vara med på 3 av 5 möten. Chefen skulle vara med på 2. På morgonen, en halvtimme innan första mötet, sa han att han fixat så att han kan ta alla fem möten själv. Och där var jag- utan att ha något att göra den dagen 😉 Bara ett exempel på hur han är, och det är inget personligt mot mig. Han är ”bara” maktkåt och alla andra är statister i hans storslagna plan.

Nåväl. Jag har varit här för kort tid (4 år) och uppdrag här tilldelas enligt principen ”I scratch your back, you scratch mine”. Ingen nyhet i sig men jag har liksom svårt att hänga med i spelet då jag inte hunnit skaffa den typen av nätverk än, även om jag iaf har goda informatörer, så jag får informationen i god tid (även om den inte hjälper haha). Jag har god kontakt med två av de nya projektströmledarna i transformationsprogrammet, så jag hoppas att det blir intressanta uppdrag i någon av dem.

Kikar externt, och där tar dte ju alltid tid att se något som är intressant. Har även bokat in ett par luncher med gamla kollegor som kan ha nätverk i rekryteringsbranschen. Let’s see!